This is a replacement part for the differential tension nut included in the Double-Bearing Pro Adjustable Ball Differential Kit (R-DBK)
Made from CNC-machined POM (Polyoxymethylene) aka Delrin/Acetal.
Die neueste Differential-Technologie für 1/28 RC Racer.
Im Gegensatz zu herkömmlichen einstellbaren Kugellagerdifferentialen verwendet dieses Differential ein Axiallager, um die Axialkräfte zu kontrollieren. Dies macht die Verteilung der Kraft auf jedes Rad präziser und bietet ein geschmeidigeres Gasgefühl und ein gleichmässigeres Fahrerlebnis.
Merkmale:
Hochwertiges Axiallager made in Japan
ABEC 5 Radiallager
Siliziumnitrid-Keramikkugeln der Klasse 5
Kein E-Clip mehr erforderlich! Dieses Differential verwendet eine spezielle Gewindemutter. Dies ermöglicht es dir, die gleichen Einstellungen zu behalten, die du vor der Reinigung/dem Auseinandernehmen des Differentials hattest, im Gegensatz zu traditionellen Kugeldifferentialen, bei denen du deine Einstellung verlierst.
Wird mit einem Satz präzisionsgegossener Delrin-Zahnräder und -Ritzel mit 64 Zähnen geliefert- Hauptzahnrad mit 52, 53, 54 Zähnen- Ritzel mit 9, 10, 11 und 12 Zähnen
Titanbeschichtete D-cut Scheiben (kompatibel mit PN Racing Differentialen)
Präzisions-Welle aus Edelstahl 304
T7075 eloxierte Aluminiumteile
Kompatibel mit Kyosho MR-03, GL Racing GLR/GT, Atomic MRZ, RTRC RTADas Differential baut 4mm breiter als herkömlich, der Felgenoffset muss entsprechend angepasst werden, damit die Spurbreite gleich bleibt.. (+1 mm anstelle +3 mm bzw. 0mm anstelle von +2 mm.)
Das Differential kommt als Kit und muss noch zusammengebaut werden.>> Aufbau-Anleitung (Englisch)
Designed in Canada, Made in China
*****************************************************************************************************************************************
Häufig gestellte Fragen (FAQ)
Q1. Was ist das Besondere an diesem Differential im Vergleich zu anderen Differentialen auf dem Markt?A1. Diese Konstruktion verfügt über zwei Arten von Kugellagern: Ein Axiallager steuert die axialen ein Axiallager die Axiallasten, während das Stirnrad und die äußeren Lager der Differentialhälfte die Zentrifugallasten kontrollieren.Diese Kombination ermöglicht eine präzisere Kraftübertragung und damit mehr Drosselklappensteuerung und damit ein gleichmäßigeres Fahrgefühl.
Q2. Ihr Diff scheint teuer zu sein, warum?A2. Der Preis des Differentials ist im Vergleich zu anderen Differentialen auf dem Markt sehr wettbewerbsfähig. Wenn man bedenkt, dass es bereits mit vielen aufgerüsteten Komponenten ausgestattet ist die bei anderen Firmen normalerweise extra kosten. Wir liefern Keramikkugeln, titanbeschichtete Diff-Scheiben, ein 3er-Pack Hauptzahnräder und 5 Ritzel sowie ein hochwertiges japanisches Axiallager aus Japan.
Q3. Warum haben Sie eine Welle aus rostfreiem Stahl in den Bausatz eingebaut? Ist diese nicht zu schwer?A3. Die Welle soll stark sein, deshalb haben wir uns für rostfreien Stahl entschieden. Obwohl man das Diff für die Stock-Klasse verwenden kann, ist es für die Open-Klasse gedacht. Wir werden demnächst eine leichte Version des Diffs anbieten.
Q4. Passt es auf schmale Karosserien?A4. Nein, es ist nur für breite Karosserien gedacht. Wir haben dies getan, weil wir ausschließlich die bestmögliche Leistung anstreben und das bedeutet, dass Rennfahrer breite Karosserien verwenden, da diese die beste Kurvenhaftung bieten.
Q5. Passt er in meinen LM-Motorhalter?A5. Nein, er ist für einen Standard MM (Mid Mount) Motorhalter gedacht.
Q6. Verwendet das Stirnrad ein Lager?A6. Ja, es wird mit einem Lager geliefert.
Q7. Verwendet das Diff 3mm Radlager auf jeder Seite?A7. Nein, es verwendet ein 3mm Lager auf der Getriebeseite und ein 2mm Lager auf der Nicht-Antriebsseite. Auf diese Weise ist es kompatibel mit den Rennfahrern, die bereits unsere Schnellwechsel-Radmutter verwenden.
Q8. Sollte ich Schmierfett für das Kugeldiff verwenden?A8. Nein, wir empfehlen, es trocken laufen zu lassen. Laufendes Fett zieht viele Verunreinigungen an, die sich negativ auf die Leistung auswirkt. Auch wenn es trocken läuft, müssen Sie das Diff reinigen, nur nicht so häufig. Bitte reinigen und ölen Sie weiterhin Ihre Lager mit hochwertigem Lageröl und nicht mit Fett.
Q9. Warum haben wir die Farbe Rot für unsere Getriebe gewählt?A9. Es sieht cool aus. Aber im Ernst: Wir haben uns für Rot entschieden, weil man den Gummiabrieb besser sieht, um sicherzustellen, dass die Reinigung gründlich war. Rot ist auch eine der Farben unseres Firmenlogos.
Q10. Welche Art von Fett sollte ich für das Drucklager verwenden?A10. Typisches Lageröl, kein Schmierfett. Wir haben festgestellt, dass insbesondere Atomic-Lagerfett verharzt und verhindert, dass das Lager richtig funktioniert. Verwenden Sie dieses Fett also auf keinen Fall.
Q11. Wie fest sollte die Radmutter des rechten Diffs angezogen sein?A11. Handfest anziehen ist nicht genug. Sie müssen eine Zange verwenden, aber stellen Sie sicher, dass Sie nicht zu fest anziehen. Wenn Sie nur die Welle festhalten, um sie anzuziehen, reicht das nicht aus.Wir empfehlen, zuerst die linke Diff-Nabe zu montieren, um eine Hebelwirkung zum Anziehen der rechten Radmutter zu erzielen.
Q12. Welche Tipps haben Sie für die Montage?A12. Schauen Sie sich unsere Bedienungsanleitung an, sie ist voll mit Tipps (Seite 9).
Q13. Welche Felgengröße kann ich mit diesem Diff fahren?A13. Das Differential ist auf jeder Seite 2 mm breiter als ein Standard-Mini-Z Differential. Das bedeutet, dass die Verwendung einer +1mm breiten Offset-Felge einer +3mm breiten Offset breiten Felge bei einem Standard-Mini-Z-Differential. Rechnen Sie also nach, um herauszufinden, was Sie was Sie für Ihre Karosserie verwenden können.
Q14. Warum gibt es keinen E-Clip?A14. Wir haben die Notwendigkeit eines E-Clips zum Zusammenhalten des Diffs eliminiert. Wir haben sie durch die sogenannte Diff-Radmutter ersetzt. Diese Neuerung ermöglicht, dass Sie die bisherige Einstellung des Diffs beibehalten können, wenn Sie das Diff zur Reinigung öffnen. Die rechte Radmutter hilft auch dabei, die eigentliche (äußere) Radmutter, die das Rad an der Diff-Nabe hält, nicht zu überdrehen. Die meisten Rennfahrer ziehen diese Mutter traditionell zu fest an, was zu einer Bindung führt.
This is a replacement part for the differential rear half included in the Double-Bearing Pro Adjustable Ball Differential Kit (R-DBK)
Made from T7075 Aluminum
We are proud to introduce the all new PNR2.5W after close to 2 years of design and testing. PNR2.5W is the must have DIRECT replacement for all existing Mini-Z MR03 chassis.
Engineered and design ground up by World Champions, the chassis is made of Nylon with fiberglass and ABS material. PNR 2.5W has
- Lower Battery CG
- Hard Coating Battery Terminals
- Better heat dissipation for batteries and electronics
- Lighter and Wider chassis to provide superb stability
- Ample top deck space to allow 3rd party receivers
- Compatible with all existing MR03 stock parts and Option Parts
- Compatible with existing DSM2 and ASF Boards
PNR2.5W INCLUDES
- Main chassis
- Top Deck
- Servo Motor Holder
- Servo Cover
- Battery Clips
- T- Plate spacer
NOTE
Slight modifications to servo cover area is needed to fit the VE and VE Pro boards. (screw hole stands needs to be shaved off)
Compatible with Kyosho Wide Bodies ONLY with side clip minimum spacing of 58MM
Requires existing servo assembly and housing
Dieser Zahnradsatz ist aus spritzgegossenem POM (Polyoxymethylen, auch Delrin oder Acetal genannt) präzisionsgefertigt.
POM ist das perfekte Material für Zahnräder, da es eine hohe mechanische Festigkeit und Steifigkeit, Zähigkeit und hohe Widerstandsfähigkeit gegen wiederholte Stösse und langfristige Ermüdungsfestigkeit aufweist. Außerdem ist es hervorragend beständig gegen Feuchtigkeit, Benzin, Lösungsmittel und viele andere neutrale Chemikalien.
Unterm Strich ist dies das richtige Material für Zahnräder im Vergleich zu den von anderen Herstellern verwendeten Materialien wie Nylon oder ABS-Kunststoff. Ganz zu schweigen davon, dass diese superleise sind.
Das Set beinhaltet:
52, 53 und 54-er Hauptzahnräder
9, 10, 11 und 12-er Ritzel
Dieser Satz ist kompatibel mit PN Racing's Kugeldifferentialen (Upgrade von 48 pitch MR2048, Ersatz für 64 pitch Diffs: MR2050, MR2049 und F1005) und ein Upgrade für Kyoshos einstellbares Kugeldifferenzial MZW436.
Die Zahnräder passen möglicherweise auch in die Differentiale anderer Hersteller (GL Racing).
Bitte beachten: Dies ist ein LM Diff und passt für die LM Motorhalter. Dieses Diff ist 4mm breiter als das Standard Diff. Passt auch auf MR03 LM Motorhalter und natürlich auch auf die Nexx und PN LM Motorhalter.
This is a replacement part for the differential left hub included in the Double-Bearing Pro Adjustable Ball Differential Kit (R-DBK)
Made from T7075 Aluminum
Comes with one M3 x 3 Hex Socket Set Screw, Cup Point Set screw
Dies ist ein Upgrade für das serienmäßige Edelstahl-Drucklager des MC3-WLS Double-Bearing Pro Adjustable Ball Differential Kit.Dieses Lager verfügt über Grade 5 Keramikkugeln.Wir empfehlen, das Differential trocken laufen zu lassen.Bitte befolgen Sie die Anweisungen und achten Sie auf die Einbaureihenfolge der Lagerringe, da es eine bestimmte Reihenfolge gibt, die erforderlich ist.
Der flexibelste Motorenhalter von PN Racing mit einstellbarem Radstand von 93 - 102 mm.Features:
Compatible with PNR2.5W, MR015, MR02 and MR03
Wheelbase adjustable from 93mm to 102mm in 1mm increment. Include both 93-102mm standard width and optional parts MR2395D 98-102mm LM width Differential Carrier.
Wheelbase adjusted with only 2 screws.
Wheelbase adjustment does not affect gear mesh or suspension set-up. Allows quick testing of different wheelbase at the track.
Motor drops down for adjustment without affecting suspension set-up especially on a tri-damper set-up.
Multiple motor height positions possible for all track surfaces.
Four ride height adjustments with 2 eccentric bearing holders.
The ultimate motor mount. Results of years of improvement to Mini-Z motor mount designs.
Attention:This motor mount only working with the motor with 2 screw holes, all Kyosho motor can't install to this motor mount
Der flexibelste Motorenhalter von PN Racing mit einstellbarem Radstand von 93 - 102 mm.Features:
Compatible with PNR2.5W, MR015, MR02 and MR03
Wheelbase adjustable from 93mm to 102mm in 1mm increment. Include both 93-102mm standard width and optional parts MR2395D 98-102mm LM width Differential Carrier.
Wheelbase adjusted with only 2 screws.
Wheelbase adjustment does not affect gear mesh or suspension set-up. Allows quick testing of different wheelbase at the track.
Motor drops down for adjustment without affecting suspension set-up especially on a tri-damper set-up.
Multiple motor height positions possible for all track surfaces.
Four ride height adjustments with 2 eccentric bearing holders.
The ultimate motor mount. Results of years of improvement to Mini-Z motor mount designs.
Attention:This motor mount only working with the motor with 2 screw holes, all Kyosho motor can't install to this motor mount
Use for PN2.5 Chassis.Wheelbase adjustable from 98mm to 102mm.This system is an improvement from the carbon T-Plate system and help to smoother your Mini-Z as it does not depend on the hardness of the carbon T-Plate.Lowest CG system on the market.Made from CNC 7075 Aluminium T6.Package includes:1x 7075 Aluminium PN2.5 Gimbal Mount.2x 7075 Aluminium Side Lower Holders.1x Brass Middle Holder.1x Brushing.1x 7075 Aluminium Motor Mount (made from a billet).1x 3x5x0.3 Washer.1x Countersunk Screw (M2 x 10).2x Countersunk Screw (M2 x 4).1x 7075 Aluminium Center Shock Post.1x Carbon Fiber Damper Plate.4x Ball Bearing Adapters.1x Button Head Screw (M2 x 5).Requires:NX-283 NexxRacing Tri-damper system.NX-130 to NX134 NexxRacing Center Shock (depend on colour).
This is SPEC Gearing 64P 10T Pinion/64P 53T Spur Gearfor PNWC Super Stock ClassORANGE RING COLOR for Tech Inspection easierComes with 0.9mm wrench64 Pitch only for PN 64 Pitch Spur Gear use
V2 version, new molding, new precision Delrin servo gear set
Including servo motor pinion
1st Gear one dot marking
2nd Gear 2 dots marking
3nd Gear 3 dots marking
MUCH SMOOTHER like butter!
(without pin set)
Instruction Manual Downloadhttp://www.pnracing.com/download/mr3080.pdf
FEATURES:
•Unequal length A-Arm suspension for MR-03 chassis.
–Modeled after full-scale performance car suspension for realism.
–Double A-Arm suspension gives good control of suspension geometry and roll center during travel.
–Camber change with suspension compression during cornering keeps wheels near vertical for maximum tire contact with the road. Allows for precise cornering and maximum road holding.
•Direct suspension swap
–Same width as stock. (MR02/ MR03 PNR2.5W Chassis width)
–Ride height remains the same as stock.
–0.5mm wider front steering geometry for less offset and faster steering. Overall width still remains the same to fit Auto Scale bodies.
•No bump steer throughout suspension travel.
•Suspension movement use ball joints instead of sliding knuckles. Eliminates constriction associated with sliding pin especially with high offset wheels.
–Low constriction results in consistent cornering.
•Machined aluminum ball socket instead of snap-fit. Joints will not pop out even during a hard collision.
•Adjustable camber from 0-3° degrees with 1.3°/mm of camber gain.
•Adjustable caster from 0-1.8° degrees
•4 positions adjustable upper A-Arm pivot
–Changes camber gain, static camber and roll center
–Quick adjustment with set screw
•Includes 3 tie-rods: 0° , +.5° and +1°
•Quick down stop adjustment with the turn of a nut
•Benefits of the sophisticated suspension system are precise cornering and maximum road holding which adds to mini-z driving pleasure
ADJUSTMENT SPEC:
Droop Adjustment
Caster Adjustment
Camber Gain and Camber Adjustment
Tie Rod Adjustment
COMES WITH:
1 x Upper Bracket (#MR3062)
1 x Lower Carbon Plate Cover (MR3070C)
2 x Upper Arm
2 x Lower Arm
4 x Delrin Balls for Upper Arm and Lower Arm (#MR3080D)
2 x Spring Guide Pin (#MR2507)
2 x Spring Holder (#MR2056F)
1 x Full Option Spring Set (#MR2501C)
2 x Knuckle
2 x Knuckle Shaft 3mm (#MR3080A3)
2 x Knuckle Tie Rod Pin
2 x Eccentric Shaft Adjuster (#MR2506)
2 x Lower Arm Pin (#MR2509)
4 x M2-3mm Set Screw (#MR2510S)
1 x 0 Deg Tie Rod (#MR3050G)
1 x +0.5 Tie Rod (#MR3050H)
1 x +1.0 Tie Rod (#MR3050J)
4 x M2-0.2mm Shims (#700501)
2 x M3-0.2mm Shims (#700502)
2 x M2x3 Countersunk Hex Screw (#709903)
2 x M2x4 Countersunk Hex Screw (#709904)
4 x M2x6 Countersunk Hex Screw (#709906)
4 x M2x6 UFO Head Hex Screw (#708806)
2 x M2x10 Countersunk Hex Screw (#709910)
REQUIRED PARTS
4 x Ball Bearing 3x6x2mm #600126
OPTIONAL PARTS
MR3080A2
MR2506F
MR2506FS
MR2506FL
MR3050T
MR3050Q
711906
DESCRIPTIONNew NEXX RACING precision CNC SWISS aluminum 7075 T6 motor mount is designed to replace stock plastic Kyosho Mini-Z motor mount and to support round brushless motors. It is designed for MR-03MMLM/ MR02MMLM/015 MMLM (wheelbase 98mm to 102mm LM). NEXX Racing motor mount is very light weight even more than 20% lighter than plastic version, yet very strong, made from aerospace aluminum 7075 T6Specifications:Weight: 5.4g (without T-plate)Designed for Kyosho Mini-Z 98 and 102mm LM chassis ( 98mm to 102mm wheelbase LM ), 15mm round diameter brushless motors (Rocket, Ensotech, PN Racing, GL Racing, Atomic brushless motors ….)Features:Lowest CG motor mount on the marketThe new motor mount is designed for the Mini-Z brushless motors. A lot of hours of engineering have been put into this motor to lower the C.G to lowest possible. You cannot go lower than this.Lightest motor mount on the marketBesides being the lowest CG motor mount on the market, it is also the lightest weight motor mount on the market with just 5.1g in weight with carbon fiber T-plate and screws and only 5.4g without the carbon fiber T-plate, more than 20% lighter than stock plastic motor mount. To achieve this milestone, we have to machine the motor mount from a block of billet SWISS 7075 aluminum to minimize the number of parts, resulting the lightest weight possible.Innovative slot design to allow easy adjusting gear meshAdjusting gear mesh is not always an easy job, however with NEXX innovative method of adjusting the gear mesh, it’s very simple, fool-proof one screw driver operation.Innovative carbon support designNEXX solves the problem of motors being ejected from crashes by a new method of lockup and hold the motor in secured position so that in hardest crashs, the motor cannot be ejected from the chassis.Free carbon fiber T-plateNEXX Racing motor mount also comes with a free high quality carbon fiber #5 T-plate. Free of chargeFree alu 7075-T6 damper postsNEXX Racing motor mount also comes with alu damper posts free of charge.Easy center shock height adjustmentNEXX Racing motor mount offers the ability to adjust the height of center shock.The package includes:1 x Precision CNC SWISS 7075 T6 aluminum motor mount4 x eccentric bearing holders to allow height adjustment of the motor mount.1 x alu damper post1 x carbon fiber T-plate #5 (strongest)
This is a replacement part for the rubber o-ring included in the Double-Bearing Pro Adjustable Ball Differential Kit (R-DBK).
This o-ring is also compatible with most aftermarket differentials on the market.
Contains 1 piece.