Dieses Chassis Kit enthält den 2024er Revision Kit!Jahre lang hat Marcus Williams innovative Tuningteile für die bekanntesten und erfolgreichsten Chassis entwickelt und diese damit noch besser gemacht. Jetzt war es an der Zeit und MWX hat sich entschieden, ein eigenes Chassis Kit zu veröffentlichen, welches modernste Technologie mit hochwertigen Komponenten und Funktionen verbindet. Das MWX Performance R.1 1/28 2WD Chassis Kit ist ein revolutionäres Kit, das entwickelt wurde, um die 1:28 2wd Klasse zu dominieren. Du wirst die Details zu schätzen wissen, die zur Maximierung der Einstellbarkeit, sowie zur Erhöhung der Haltbarkeit und Präzision entwickelt wurden, die diese sehr einzigartigen Fahrzeuge erfordern. HINWEIS: Das auf den Fotos abgebildete Rolling Chassis dient nur zur Veranschaulichung und zeigt Teile, die nicht im Lieferumfang enthalten sind. Eine vollständige Liste der für die Fertigstellung des Modells erforderlichen Teile findest du in der unten stehenden Liste.Merkmale des R.1 Chassis:Einzigartiges Design ohne SidelinksLanglebige spritzgegossene Frontpartie Ultra-niedriger Schwerpunkt von Grund auf konzipiert Inklusive optionaler Stossdämpferfedern in der Box Extrem freies Heck für eine ultra-glatte Hinterradaufhängung Möglichkeit des dynamischen Nachlaufs Titaniumnitrid beschichtete Dämpferwellen und Achsschenkel für unübertroffene Haltbarkeit und Laufruhe Ackerman-Schnellverstellung zur Änderung der Lenkeigenschaften Schwimmende Servohalterung für gleichmässigen Flex über das gesamte Chassis für ein berechenbareres Handling Inklusive 2 Grad Nachlauf (1 und 3 Grad optional)Präzise und direkte Lenkung ohne SpielInklusive PN Racing V3 Precision Enclosed Gear Differential 64PInklusive Transponderhalterung Enthält Karosseriehalterungen für Lexan- und Hartkarosserien Low Slop DesignVordere Aufhängung mit niedrigem Rollzentrum 4 mögliche Positionen der BatteriekabelführungFolgende Artikel und Komponenten werden für die Fertigstellung des Chassis-Kits benötigt:ESC / ReglerMotorServoFelgenReifenLipoMikro EmpfängerKarosserieFrontbumperSämtliche Anleitungen und Videos zum MWX R.1 Chassis findest du auf der MWX Performance Website unter MWX R.1 Ressource Center. Damit du Zugriff hast, muss du dich auf der Website registrieren und du musst angemeldet sein:MWX R.1 Ressource CenterVideoanleitungen: MWX Youtube Channel
Dry carbon and CNC machined weighted bumper system for lexan bodied 1/28 scale cars
This is one of the quickest and easiest way to tame down the steering of your Double A arm cars like the GL GT and the Reflex R28 but also work great for quick changes to even the MWX GLR.
Passend für den MWX R.1, GL GLR / GLR-GT / GTR, PN 2.0/3.0, MR03,...
Dry carbon and CNC machined weighted bumper system for lexan bodied 1/28 scale cars
This is one of the quickest and easiest way to tame down the steering of your Double A arm cars like the GL GT and the Reflex R28 but also work great for quick changes to even the MWX GLR.
Passend für den MWX R.1, GL GLR / GLR-GT / GTR, PN 2.0/3.0, MR03,...
Universal Zero Slop axles. Get rid of the gap between the inner bearing ID and the OD of the axle. On some cars this clearance can alter your camber by 1-2 degrees!Will fit MWX, GL, RTA, Atomic, Reflex RX28 and many others Comes with extra o rings MAKE SURE AND USE A DROP OF OIL OR GREASE ON THE O RINGS SO THEY SLIDE ON
Changing Spur Gear Ratio
Loosen Tension Nut to separate side gears.
Allow spider gear pins to recess into carrier. Depress with screw driver if necessary as shown by arrows.
Remove spur gear.
Installation is reverse of removal
Install Cover
Insert Outer Cover (with see through screw hole) in Spur Gear Groove (wheel side) and line up the screw hole with the spur gear
Insert Inner Cover (screw hole can't see through) in Spur Gear Groove (shaft side) and line up the screw hole with the spur gear
Install 3 screws, gently tighten diagonally (Thin Plastic can strip easily, Do Not Over Tighten)
OFFICIAL PNWC Spur Gear for 2WD Stock class and Super Stock class
For replacement PN Racing Mini-Z Precision Gear Differential Spur Gear
Changing Spur Gear Ratio
Loosen Tension Nut to separate side gears.
Allow spider gear pins to recess into carrier. Depress with screw driver if necessary as shown by arrows.
Remove spur gear.
Installation is reverse of removal
V3 version comes with Thrust Ball Bearing (
PN-600126T 3x6x2.5mm)
Light weight. Minimal rotational inertia for fast acceleration.
The axle has been revised to 3mm (both sides use the same size bearing/bushing now)
Fast gear ratio changes. No disassembly of the differential is necessary for a spur gear change.
Adjustable side gear tension for tight or loose differential action.
Smooth quiet operation. No gear noise and vibration associated with stock differential
With the Enclosed case, Racers can add diff grease to fine-tune diff action, the covers also help reduce dust and particles on diff gears therefore less maintenance.
Comes with the newest Brass Spyder Gear (MR2055B) for ultra-smooth action
Do not come with Pinion Gears (you will need 64P Pinion gears of your choice)
Changing Spur Gear Ratio:
Remove 3 screws on the covers and remove both covers
Loosen the Tension Nut to separate the side gears
Allow spider gear pins to recess into the carrier. Depress with a screwdriver if necessary, as shown by the arrows
Remove the spur gear
Installation is the reverse of removal
One set in a bag
It is custom-size order from the manufacture
The large diameter ring is put inside of the ball diff or gear diff, and the small on put outside
Red anodized aluminum knuckles for your R.1. Not only are these more durable but they are also part of the ZS series. The O-Rings seat inside the knuckles. This cuts down on slop and it also seals the damping grease inside.Because of the slop being removed it is recommended to purchase the "ZS" camber plates which have been designed for the axle and knuckle slop being removed.