All-New 7075-T6 Adjustable Aluminum Upper Arms from Reflex Racing Allow you to fine tune the camber in the front of your RX28. Compatible with all cars, these arms use a turnbuckle and ball cup to adjust the camber of your car to suit track conditions. Youtube Video
Linear springs are smoother in response than the standard springs. They are wound from smaller diameter wire and have less coils. This allows for the spring to have a more linear response through the suspension stroke. The front end tends to have a more constant response instead of getting more aggressive as the car rolls deeper; which is the case with the standard type springs. The Green Springs are similar in rate to the Kit Gold Springs (RX28A-12).
Linear springs are smoother in response than the standard springs. They are wound from smaller diameter wire and have less coils. This allows for the spring to have a more linear response through the suspension stroke. The front end tends to have a more constant response instead of getting more aggressive as the car rolls deeper; which is the case with the standard type springs. The Pink Springs are similar in rate to the Medium, Blue Silver Springs, (part no RX28A-11).
Das Reflex V2 Werkzeugset ist jetzt kompakter und kommt mit einem Etui geliefert, welches die Werkzeuge schützt und Ordnung hält. Es beinhaltet alle notwendigen Schlüssel, um deinen RX28 zu montieren. Selbstverständlich gilt das auch für die allermeisten anderen 1/28 Chassis-Kits auf dem Markt. Das Werkzeugset enthält: Inbus-Schrauber:0,9mm1,3mm1,5 mmBox-Schlüssel:4.0mm4,5 mm Phillips-Schrauberzieher: #0
Diese Option hinten pod Platte ist etwa 4g schwerer als die Lager ein. Es ermöglicht das hintere Ende, um ein wenig stabiler sein und entfernt ein wenig von Rotation. In der Regel verwenden wir diese Platte in Pan Car- und Lexan-Klassen, aber sie kann auch in Kunststoffkarosserie-Klassen bei geringer bis mittlerer Traktion hilfreich sein.***This option rear pod plate is about 4g heavier than the stock one. It allows the rear end to be a little more stable and removes a little bit of rotation. We typically like to use this in Pan Car and Lexan classes, but it can be helpful in plastic body classes in low to mid traction conditions.
Dieses Werkzeugset enthält alle notwendigen Schlüssel, um deinen RX28 zu montieren. Selbstverständlich gilt das auch für die allermeisten anderen 1/28 Chassis-Kits auf dem Markt. Das Werkzeugset enthält: Inbus-Schrauber:0,9mm1,3mm1,5 mmBox-Schlüssel:4.0mm4,5 mm Phillips-Schrauberzieher: #0
Optionale obere Stoßdämpferhalterung hinten. Ermöglicht eine einfache Einstellung der Stoßdämpferposition. Mehr nach vorne sorgt für mehr Wankbewegungen und eine sanftere Lenkung. Mehr nach hinten ist aggressiver und mehr Traktion nach vorne. ***Optional Rear Upper Shock Mount. Allows for easy adjustment of the shock position. More forward provides more body roll and smoother steering. More Rearward is more aggressive and more forward traction.
These 0.3mm caster shims can be used in combination with a 0.2mm shim to reduce the slop in your front end. Due to tolerance, sometimes a 0.2 with a 0.3 allows for less movement on the upper arms. The difference in caster is negligible, but we recommend using the towards the back.
Diese optionale Chassisplatte wurde entwickelt, um den RX28 bei griffigen Bedingungen leichter zu fahren. Die Chassisplatte ist aus hartbeschichtetem Edelstahl gefertigt und hat nur einen kleinen vorderen Ausschnitt für viel weniger Flex und mehr Steifigkeit vorne und hinten. Die neue Form verlagert auch die Gewichtsverteilung etwas nach vorne, wodurch das Auto ruhiger und leichter zu fahren ist. Zusätzlich wurde der Schwerpunkt des Chassis abgesenkt, so dass es mehr Biss nach vorne gibt und weniger Traktion vom Heck rollt. Mit diesem Chassis-Kit kommt ein 5g Wolfram-Gewicht (kann mit Reifenklebeband oder Servoklebeband installiert werden), das um und hinter dem Servo passt, um den Schwerpunkt noch weiter zu senken und hilft, das Auto auf ein minimales Gewicht zu bringen, wenn Lexan-Klassen gefahren werden, sowie es einfacher zu machen, in schnelleren Kategorien zu fahren. Schließlich verwendet das Chassis die RX28SE Lenkbrücke, die mehr Platz für die Elektronik bietet. Die Geometrie ist immer noch die gleiche, aber dies ermöglicht ein wenig mehr Elektronik-Konfigurationen.***This optional chassis is designed to make your RX28 easier to drive in high bite conditions. The chassis is made from hard coated stainless steel and has only a small front cut for much less flex and more importantly fore and aft rigidity. The new shape also shifts the weight bias slightly forward, making the boat smoother and easier to ride. The chassis pivot point has also been lowered, giving more forward bite and less traction rolling off the back. Included with this chassis kit is a 5g tungsten weight (to be fitted with tyre or servo tape) that fits around and behind the servo to lower the centre of gravity even further and help bring your car up to the minimum weight for Lexan classes, as well as making it easier to drive in faster categories. Finally, the chassis uses the RX28SE steering bridge as this allows more space for electronics. The geometry is still the same, but this allows for a little more electronics configuration.