Das RTA 2WD Chassis wurde vom mehrfachen Mini-Z Weltmeister Thomas Robin entwickelt und ist nun in einer optimierten Version 1.2 erhältlich:
Dieses Kit enthält alle V1.2 Teile sowie die wesentlichen Optionen, um ein Chassis "ready to win" zu machen, sobald es zusammengebaut ist.Das Ziel dieser neuen Version war es, einen qualitativ besseren Bausatz herzustellen, der einfacher zu montieren und einzustellen ist. Deshalb wurde die Hinterradaufhängung komplett überarbeitet, um die Traktion hinten zu erhöhen und gleichzeitig die Einstellung zu vereinfachen.Um ein "ready to run"-Chassis zu schaffen, ist der Bausatz nun bereits mit einem Doppelfeder Zentraldämpfer und einem Kugeldifferential ausgestattet.
Alle Teile dieses RTA V1.2 sind an den RTA V1 anpassbar und umgekehrt.Liste der neuen Teile, die in diesem Chassi Kit enthalten sind:
RT001 V1.2
RT002 V1.2
RT003 V1.2
RT004 V1.2
RT005 V1.2
RT007 V1.2
RT008 V1.2
RT009 V1.2
RT010 V1.2
RT011 V1.2
RT015 V1.2
RT016 V1.2
RT017 V1.2
RT019 V1.2
RT020 V1.2
RT024 V1.2
RT025 V1.2
RT074
RT078
RT079
RT080 (optionaler Aluminiumrahmen)
RT088 (zentrales Drehpunktsystem)
Schwarze T6 Torx-Schrauben
Dieses RTA V1.2 Chassis ist ein Kit und muss selber montiert werden. Es wird ohne Elektronik geliefert.
Für die Fertigstellung werden folgende Komponenten benötigt:
ESC
Servo
Motor
Empfänger
Fernsteuerung
Lipo (2S)
Karosserie
Zusammenbau Videoanleitung (englisch):
New version of the front arms of the RTA.
A lot of tests have been made in order to create arms capable of meeting the following specifications:
Revisited arms axes to make disassembly / maintenance / reassembly easier on the RTA
Modification of lower arms to allow to use anti-roll bar system
Perfect production tolerances in order to have the same Left / Right characteristics.
A perfect ball diameter ensuring movement without play or friction
More resistant material to wear and shocks
Original knuckles left and right for RTA chassis.
Optimized V1.2 part.
Camber : 0°
These parts are machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
Optimized version of the RTA wheel axles:
Diameter of the axle machined and controlled to the hundredth of a mm to eliminate the play between the bearings and the axle. Your wheel is perfectly guided on the axle, thus optimizing contact between the tire and the track.
Materials more resistant to wear
Compatible with most 2WD using the same type of wheel axle.
New version of the front shocks of the RTA.
A lot of tests have been made in order to create shock absorbers capable of meeting the following specifications:
Optimized damping to limit hopping as much as possible
The ring does not unscrew even without adding threadlocker
More resistant material
Exceptional injection quality
Ensures optimal suspension operation without friction
Optimized version V1.2 of steering turnbuckles set for RTA chassis.
RT010 V1.2 + RT011 V1.2 fits perfectly on RTA V1 and RTA V1.2.
These parts are machining in good quality stainless steel.
These parts made of 7075-T6 aluminum black anodized keep the battery in position on the RTA.
The system allows you to change the Lipo quickly by simply turning one of the arms.
This system is mounted on the RT088 center pivot part.
The RT015 V1.2 + RT088 assembly fits perfectly on RTA V1 and RTA V1.2.
2 solutions are possible for the assembly of these parts in order to guarantee a constant maintenance of the Lipo over time:
Locking of the countersunk screw using thread locker.
Locking of the countersunk screw using the grub screw.
Optimized version V1.2 of friction discs for RTA chassis.
Its improvement consists of a more constant glide and a bigger reserve of grease.
These parts are machining in POM. This material gives the discs incomparable sliding power.
Braces friction plate set for RTA chassis.
If you are using body post at the rear to hold the body, you can replace the lateral body mounts by these braces.
These parts are machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
Optimized version V1.2 of Diff holders for RTA chassis.
Reduced manufacturing tolerances and better tightening of the ball bearing.
These parts are machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
Front body mount for RTA chassis.
This part allows the adaptation of most commercial carbon body mounts.
This part is machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
Das RTA 2WD Chassis wurde vom mehrfachen Mini-Z Weltmeister Thomas Robin entwickelt und ist nun in einer optimierten Version 1.2 erhältlich:
Dieses Kit enthält alle V1.2 Teile sowie die wesentlichen Optionen, um ein Chassis "ready to win" zu machen, sobald es zusammengebaut ist.Das Ziel dieser neuen Version war es, einen qualitativ besseren Bausatz herzustellen, der einfacher zu montieren und einzustellen ist. Deshalb wurde die Hinterradaufhängung komplett überarbeitet, um die Traktion hinten zu erhöhen und gleichzeitig die Einstellung zu vereinfachen.Um ein "ready to run"-Chassis zu schaffen, ist der Bausatz nun bereits mit einem Doppelfeder Zentraldämpfer und einem Kugeldifferential ausgestattet.
Alle Teile dieses RTA V1.2 sind an den RTA V1 anpassbar und umgekehrt.Liste der neuen Teile, die in diesem Chassi Kit enthalten sind:
RT001 V1.2
RT002 V1.2
RT003 V1.2
RT004 V1.2
RT005 V1.2
RT007 V1.2
RT008 V1.2
RT009 V1.2
RT010 V1.2
RT011 V1.2
RT015 V1.2
RT016 V1.2
RT017 V1.2
RT019 V1.2
RT020 V1.2
RT024 V1.2
RT025 V1.2
RT074
RT078
RT079
RT080 (optionaler Aluminiumrahmen)
RT088 (zentrales Drehpunktsystem)
Schwarze T6 Torx-Schrauben
Dieses RTA V1.2 Chassis ist ein Kit und muss selber montiert werden. Es wird mit ESC und Servo geliefert.
Für die Fertigstellung werden folgende Komponenten benötigt:
Motor
Empfänger
Fernsteuerung
Lipo (2S)
Karosserie
Zusammenbau Videoanleitung (englisch):
This brass plate will allow you to add 10gr on the rear and lower the center of gravity of the RTA. Very useful for improving traction and consistency of the rear.