Das RTA 2WD Chassis wurde vom mehrfachen Mini-Z Weltmeister Thomas Robin entwickelt und ist nun in einer optimierten Version 1.2 erhältlich:
Dieses Kit enthält alle V1.2 Teile sowie die wesentlichen Optionen, um ein Chassis "ready to win" zu machen, sobald es zusammengebaut ist.Das Ziel dieser neuen Version war es, einen qualitativ besseren Bausatz herzustellen, der einfacher zu montieren und einzustellen ist. Deshalb wurde die Hinterradaufhängung komplett überarbeitet, um die Traktion hinten zu erhöhen und gleichzeitig die Einstellung zu vereinfachen.Um ein "ready to run"-Chassis zu schaffen, ist der Bausatz nun bereits mit einem Doppelfeder Zentraldämpfer und einem Kugeldifferential ausgestattet.
Alle Teile dieses RTA V1.2 sind an den RTA V1 anpassbar und umgekehrt.Liste der neuen Teile, die in diesem Chassi Kit enthalten sind:
RT001 V1.2
RT002 V1.2
RT003 V1.2
RT004 V1.2
RT005 V1.2
RT007 V1.2
RT008 V1.2
RT009 V1.2
RT010 V1.2
RT011 V1.2
RT015 V1.2
RT016 V1.2
RT017 V1.2
RT019 V1.2
RT020 V1.2
RT024 V1.2
RT025 V1.2
RT074
RT078
RT079
RT080 (optionaler Aluminiumrahmen)
RT088 (zentrales Drehpunktsystem)
Schwarze T6 Torx-Schrauben
Dieses RTA V1.2 Chassis ist ein Kit und muss selber montiert werden. Es wird ohne Elektronik geliefert.
Für die Fertigstellung werden folgende Komponenten benötigt:
ESC
Servo
Motor
Empfänger
Fernsteuerung
Lipo (2S)
Karosserie
Zusammenbau Videoanleitung (englisch):
Das RTA 2WD Chassis wurde vom mehrfachen Mini-Z Weltmeister Thomas Robin entwickelt und ist nun in einer optimierten Version 1.2 erhältlich:
Dieses Kit enthält alle V1.2 Teile sowie die wesentlichen Optionen, um ein Chassis "ready to win" zu machen, sobald es zusammengebaut ist.Das Ziel dieser neuen Version war es, einen qualitativ besseren Bausatz herzustellen, der einfacher zu montieren und einzustellen ist. Deshalb wurde die Hinterradaufhängung komplett überarbeitet, um die Traktion hinten zu erhöhen und gleichzeitig die Einstellung zu vereinfachen.Um ein "ready to run"-Chassis zu schaffen, ist der Bausatz nun bereits mit einem Doppelfeder Zentraldämpfer und einem Kugeldifferential ausgestattet.
Alle Teile dieses RTA V1.2 sind an den RTA V1 anpassbar und umgekehrt.Liste der neuen Teile, die in diesem Chassi Kit enthalten sind:
RT001 V1.2
RT002 V1.2
RT003 V1.2
RT004 V1.2
RT005 V1.2
RT007 V1.2
RT008 V1.2
RT009 V1.2
RT010 V1.2
RT011 V1.2
RT015 V1.2
RT016 V1.2
RT017 V1.2
RT019 V1.2
RT020 V1.2
RT024 V1.2
RT025 V1.2
RT074
RT078
RT079
RT080 (optionaler Aluminiumrahmen)
RT088 (zentrales Drehpunktsystem)
Schwarze T6 Torx-Schrauben
Dieses RTA V1.2 Chassis ist ein Kit und muss selber montiert werden. Es wird mit ESC und Servo geliefert.
Für die Fertigstellung werden folgende Komponenten benötigt:
Motor
Empfänger
Fernsteuerung
Lipo (2S)
Karosserie
Zusammenbau Videoanleitung (englisch):
This set allows to use the rear suspension of the RTA V1.2
This set is adaptable on RTA V1 and RTA V1.2
This new rear suspension increases the grip and the stability of the rear axle. It provides a very free and easy to adjust rear axle.
The addition of a rear pivot with a friction damper provides exceptional rear traction without degrading the reactivity of the front axle.
This set also allows to adapt the new battery stop (RT015 V1.2)
New version of the front arms of the RTA.
A lot of tests have been made in order to create arms capable of meeting the following specifications:
Revisited arms axes to make disassembly / maintenance / reassembly easier on the RTA
Modification of lower arms to allow to use anti-roll bar system
Perfect production tolerances in order to have the same Left / Right characteristics.
A perfect ball diameter ensuring movement without play or friction
More resistant material to wear and shocks
Optional aluminum chassis for RTA.
Possibility to add brass inserts (RT090) to adjust the weight distribution.
The chassis weighs 40gr and each brass weight weighs 2.6gr. So you can reach a total weight of 50.4gr.
The original chassis weighs 19gr. So, this option helps to add a maximum of weight to the lowest in order to lower the center of gravity of the chassis.
The addition / removal of the brass inserts is very quickly using only 2 screws.
The chassis is delivered without brass inserts.
Front body mount for RTA chassis.
This part allows the adaptation of most commercial carbon body mounts.
This part is machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
These knuckles add 3 ° of camber to the RTA. Originally, the chassis already has 2 ° of camber, these knuckles will allow you to have a total camber equal to -5 °.
New version of the RTA knuckles with many advantages:
The shape of the knuckle allows for better suspension movement.
The balls are slightly larger in order to limit the play in arms.
The balls are much more resistant.
This friction plate allows you to use lexan body post to fix lexan bodies but also hard bodies on the RTA.
Holes for body posts are spaced as far as possible in order to increase the stability of the body on the chassis.
This option is only available in the 98mm version.
Optimized version V1.2 of Diff holders for RTA chassis.
Reduced manufacturing tolerances and better tightening of the ball bearing.
These parts are machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
Braces friction plate set for RTA chassis.
If you are using body post at the rear to hold the body, you can replace the lateral body mounts by these braces.
These parts are machining in good quality anodized aluminium 7075-T6.
These knuckles add 1 ° of camber to the RTA. Originally, the chassis already has 2 ° of camber, these knuckles will allow you to have a total camber equal to -3 °.
New version of the RTA knuckles with many advantages:
The shape of the knuckle allows for better suspension movement.
The balls are slightly larger in order to limit the play in arms.
The balls are much more resistant.
These parts made of 7075-T6 aluminum black anodized keep the battery in position on the RTA.
The system allows you to change the Lipo quickly by simply turning one of the arms.
This system is mounted on the RT088 center pivot part.
The RT015 V1.2 + RT088 assembly fits perfectly on RTA V1 and RTA V1.2.
2 solutions are possible for the assembly of these parts in order to guarantee a constant maintenance of the Lipo over time:
Locking of the countersunk screw using thread locker.
Locking of the countersunk screw using the grub screw.
Optimized version of the RTA wheel axles:
Diameter of the axle machined and controlled to the hundredth of a mm to eliminate the play between the bearings and the axle. Your wheel is perfectly guided on the axle, thus optimizing contact between the tire and the track.
Materials more resistant to wear
Compatible with most 2WD using the same type of wheel axle.
This brass plate will allow you to add 10gr on the rear and lower the center of gravity of the RTA. Very useful for improving traction and consistency of the rear.