GLR Metal Piston Rod For Side Dampers
1. The diameter of rod increased to 2.05mm from stock one’s 1.85mm. Less play between the rod and damper tube can improve the damping effect.
2. It is made by highly polished stainless steel to enhance the smoothness of damper and durability.
3. There are 2 pits on the rod to help holding damping grease.
4. Tested by our professional racers with positive comment on improving the rear end stability of the car at steering.
It is made of highly polished stainless steel to enhance the smoothness of damper and durability.
There are pits on the rod to help holding damping grease.
Tested by our professional racers with positive comment on improving the overall stability of the car.
Newly designed pin for steering knuckle
The last version will be un-screwed from the steering knuckle when you would un-screw the lock nut for tire replacement. User needs to use glue to fix it in the steering knuckle.
This new version has resolved this problem. Once you screw it into the steering knuckle, it will not be un-screwed. No need to use glue to fix it at all.
Chassis
Protector adesive for the GLR 1:28 made by Marka Racing.
Features
Low
thicknessHigh
qualityLaminated
and precutEasy to
install on chassisAvailable
in 9 versionSticker
made in Italy!
Chassis
Protector adesive for the GLR 1:28 made by Marka Racing.
Features
Low
thicknessHigh
qualityLaminated
and precutEasy to
install on chassisAvailable
in 9 versionSticker
made in Italy!
Fresh off our PNNAC national championship win this is the chassis that allowed team driver Marcus Williams to secure the top finish! This chassis will convert your GLR into a fierce machine:higher corner speedsextra stability less traction rolling on high gripIt completely changes the car so much that it requires different springs and softer front tires. We recommend GLF green sides springs for the front ( don't forget to re shim the knuckles) and we have found the KS soft and KSM softs have been the best front tire choices.
FPM is not included, the chassis will no longer accept the GL captured pivot
This kit puts the center shock in the proper location. Makes the car sharp and predictable and handles the bumps much better.This kits was used to get the quickest lap in pan car as well as P2 early 2021 at the PN nats, also the the fastest lap of the weekend at the 2021 Texas vs Cali challenge at RCHQ. And used on the Top Qualifier and fastest lap at the 2021 GL US nationals. So its pedigree is strong!PLEASE WATCH THE INSTALL BEFORE ATTEMPTING THE INSTALLATIONWatch Video
Ein neues GLR-Chassis aus Spezial-Messing 1.2mmDas Chassis ist im hinteren Breich etwas schmaler und leichter, somit wird etwas mehr Gewicht in den vorderen Bereich verschoben. Durch die Änderung am Chassis ist der GLR etwas gutmütiger zu fahren, die Lenkung nimmt etwas zu, was zu schnelleren Kurvengeschwindigkeiten führt. Das Heck wird deutlich schöner zu fahren, da die Masse des Chassis verschoben ist. Das Chassis wiegt genau 34.6g inkl. Motorhalteplatte Das Chassis wird mit Motorhalteplatte geliefert.Material: Spezial Messing 1.2mm
Tuning Aluminium 7075 T6 1.5mm Chassis für GL-Racing GLR 1:28 Das Chassis hat ein Gewicht von 14g ist extrem steif und fast unzerstörbar. Durch das höher Gewicht wird der Schwerpunkt des GLR noch weiter nach unten verschoben.
Durch die Breite des Chassis kann sich das Auto in schnellen Kurven am Boden abstützen und
neigt nicht mehr zum kippen.
Ideales Chassis für Klassen Stock, Super Stock, Pro Stock
RF EditionGLR-Tuning Chassis 1,2mm Messing (hart) Chassis für GL-Racing GLR 1:28Das Chassis hat ein Gewicht von 33g ist extrem steif und fast unzerstörbar,durch das höher Gewicht wird der Schwerpunkt des GLR noch weiter nach unten verschoben.Durch die Breite des Chassis kann sich das Auto in schnellen Kurven am Boden abstützen undneigt nicht mehr zum kippen.
Eine neues Tuning Messing-Chassis passend an GLR von GL-Racing.Ab dem 17.03.2021 liefern wir ein neues Tuning Messing-Chassis passend an GLR von GL-Racing, das Chassis ist einiges schmaler als das Original Chassis des GLR, bei einer Materialstärke von 1,2mm erhaltet Ihr 28,3g spezielles Messing, welches extrem schwer zu verformen ist.Produziert wird das Messing-Chassis auf einer modernen CNC Fräsmaschine welche ich mit Spezial Werkzeugen für die Zerspanung von Messing bestückt habe. Durch neue Werkzeuge kann ich eine extrem niedrige Maßtoleranz bei kleiner Serienproduktion sicherstellen.Das Design ist von Michael F., er hat das Chassis ausgiebig an seinem GLR getestet und konnte seine Rundenzeiten nochmals um einige 1/10 verbessern.
Die Version 2 der beliebten Front Achsen mit Innengewinde. Jetzt aus Titanium für mehr Haltbarkeit. Die V2 Achsen ermöglichen es, den vorderen Offset um 1mm Spurweite in Schritten von 0,5 mm durch die mitgelieferten M3x0,5 mm Axle Shims anzupassen. Die Achsen mit umgekehrtem Gewinde sind kompatibel mit dem Reflex Racing RX28 und auch GL Racing oder RTRC Fahrzeugen. Durch die Umkehrung des Gewindes und die Verwendung einer Schraube anstelle einer Mutter, ist es weniger wahrscheinlich, dass sich die Frontpartie Ihres Fahrzeugs in den RCP-Schienen verfängt, wenn Sie Räder mit geringerem Offset fahren. Das Kit wird mit 2 Achsen, 4 Stück M3x0,5 Kupferscheiben und 2 Stück M2x4mm Kopfschrauben geliefert. Tipp! Abhängig vom verwendeten Radtyp kann es vorkommen, dass die Achsen ein wenig axiales Spiel haben (minimal). Sie können dies durch leichtes Abschleifen der äußeren Achse beheben, um sie etwas schmaler zu machen. *****************************This is the V2 of our reverse axles. Now made from Titamium for more durability. The V2 axles allow you to adjust your front offset 1mm of trackwidth in increments of 0.5mm though the included M3x0.5mm Axle Shims. Reverse thread axles compatible with your Reflex Racing RX28 and GL/Atomic cars. By reversing the thread and using a screw instead of a nut, the front end of your car is less likely to snag into the RCP rails when running lower offset wheels. The kit comes with 2 Axles, 4pcs of M3x0.5 Copper Shims and 2pcs of M2x4mm button head screws. Tip: Depending on the type of wheel you use, sometimes, the axles can have a little bit of axial side to side play (minimal). You can tighten this up by lightly sanding the outer axle to make is slightly narrower.
High Quality Double Shield Ceramic Bearing Set for your 1/28th scale car with 3mm front axles.These bearings have very low axial play and spin super free.